INFORMATIVE ADVERTISING: A MARKET INFORMATION PROVIDER OR A SEED OF MARKET POWER?
Abstract
Keywords
References
Antimonopoly Committee’s of Ukraine Annual Report, (2009) http://www.amc.gov.ua/amc/control/uk/publish/article?art_id= 178067&cat_id=161760, accessed March 15, 2013.
Antimonopoly Committee’s of Ukraine Annual Report, (2010) http://www.amc.gov.ua/amc/control/uk/publish/article?art_id= 194113&cat_id=194112, accessed March 15, 2013.
Antimonopoly Committee’s of Ukraine Annual Report, (2011) http://www.amc.gov.ua/amc/control/uk/publish/article?art_id= 212425&cat_id=212422, accessed March 15, 2013.
Antimonopoly Committee’s of Ukraine Annual Report, (2012) http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document%3fid=95114& schema=main, accessed March 15, 2013.
Bain, J.S. (1956) Barriers to New Competition, Harvard University Press, Cambridge.
Benham, L. (1972) The Effects of Advertising on the Price of Eyeglasses, Journal of Law and Economics, vol.15, pp.337-352.
Butters, G.R. (1977) Equilibrium Distribution of Prices and Advertising, Review of Economic Studies, vol.44, pp.465-492.
Grossman, G.M., Shapiro C. (1984) Informative Advertising with Differentiated Products, The Review of Economic Studies, vol.51, no.1., pp.63-81.
Kaldor, N. (1950) The Economic Aspects of Advertising, Review of Economic Studies, vol. 18, pp. 1-27.
Matsievskyi, N.S. / Мациевский, Н.С. (2011) Дисфункции рыночного механизма в условиях информационной асимметрии / Известия Томского политехнического университета, Т.319, №6, cc.46-50.
Mazaraki, A.A./ Мазаракі, А.А., Gerasymenko, A.G./ Герасименко, А.Г.et al. (2011) Звіт про науково-дослідну роботу за темою «Розробка методології дослідження ринків роздрібної реалізації продовольчих товарів та суміжних з ними ринків», Центр комплексних досліджень з питань антимонопольної політики, Київ.
Mitra, A., Lynch, J.G. Jr. (1995) Toward Reconciliation of Market Power and Information Theories of Advertising Effects on Price Elasticity, Journal of Consumer Research, vol.21, pp.644-659.
Popkowski Leszczyc, P., Rao, R.C. (1989) An Empirical Analysis of National and Local Advertising Effect on Price Elasticity, Marketing Letters, vol.1., pp.149-160.
Scherer, F.M./ Шерер,Ф., Ross, D./ Росс, Д. (1990 / 1997) Структура отраслевых рынков, Инфра-М, Мoсква.
Schmalensee, R./ Шмалензи, Р. (1986/ 2003) Реклама и рыночная структура В А.Слуцкий, С.Авдашева, Р.Питтмен (сост.) Вехи экономической мысли [в 6 т.]; Т.5. Теория отраслевых рынков (сс. 179-211), Экономическая школа, Санкт-Петербург.
Telser, L.G. (1964) Advertising and Competition, Journal of Political Economy, vol.72, pp.537-562.
Toffler, A./ Тоффлер, Э. (1990 / 2002) Метаморфозы власти: Знание, богатство и сила на пороге XXI века, АСТ, Москва.
Walras, L./ Вальрас, Л. (1874 / 2000) Элементы чистой политической экономии или Теория общественного богатства, Изограф, Москва.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.